Hei vaan hei!
Keskiviikkoilta alkaa olla jo aika pitkällä ja pitäisi lähteä treenaamaan, mutta ensin pikainen postaus pienestä pussukasta, jonka sain vihdoin valmiiksi :)
Pussukan ompeleminen ei todellakaan vie kauan aikaa, mutta se lensi pari viikkoa sitten kaapin nurkkaan, kun tuli mitattua saumavarat vähän väärin ja purkaminen ei kiinnostanut heti :)
Kukkarokehys on Raision Myllyn Inspiraatiosta, vähän perinteistä kehystä koristeellisempi. Pussukan koon mittailin sellaiseksi, että sisään mahtuu pankkikorttien ym. lisäksi myös kännykkä. Kauppaan mennessä tulee monesti jätettyä kassi autoon ja napattua mukaan vain rahat, kortit, avaimet ja kännykkä. Nyt ne kaikki mahtuu kätevästi samaan pussukkaan.
Pari kuvaa valmistusvaiheesta:
Ja tässä valmis pussukka:
Netistä löytyvien ohjeiden mukaan kehykset pitäisi painaa kiinni pihdeillä, varovasti nahkaa välissä pitäen... mutta meiltä kun ei siihen tarkoitukseen sopivia pihtejä löytynyt, niin nakuttelin varasalla. Pikkasen kehys ehkä kärsi tuosta vasaroinnista, mutta ei haittaa minua :)
Kuvissa vilahti myös joku aika sitten kyhäämäni nuppineulatyyny. Jo tuunausinnostuksen alkuvaiheissa anoppi kiikutti pari lasipurkkia työstettäväksi. Niistä toinen muuntautui tuoksi neulatyynyksi. Tässä alkuperäinen versio:
Ja tässä tuunattu:
Mukavaa loppuiltaa! :)
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Askartelu. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Askartelu. Näytä kaikki tekstit
keskiviikko 13. marraskuuta 2013
maanantai 21. lokakuuta 2013
Pehmoilua ja huurretta
Pipsun Paja tuotti taas pari pehmosydäntä :) Saa nähdä kyllästynkö jossain vaiheessa noihin sydämiin, mutta ainakin vielä ne houkuttelevat ja sopivaa tekstiä siirtämällä ne soveltuvat monenlaisiin tarkoituksiin.
Toinen sydän meni lahjaksi kummitytölle:
Ja toinen pääsi riippumaan vessaan aiemman sydämen tilalle:
En tiedä onko tarkoituksenmukaista laittaa vessan sisäpuolelle wc-tekstiä... Yleensä wc-kyltti kiinnitetään oven ulkopuolelle osoittamaan kyseisen huoneen sijaintia. Mutta tässä huushollissa asuu mies, joka välillä unohtuu tuohon huoneeseen lukemaan Aku Ankkaa suht pitkäksikin aikaa... Ehkäpä tuo teksti auttaa häntä muistamaan huoneen pääasiallisen tarkoituksen :)
Täydellisen pehmosydänmallin työstäminen on vielä käynnissä. Ensimmäiset tein ihan vapaalla kädellä, tuo wc-sydän on tehty suoraan Tildan mallin avulla ja kummitytön sydän on jotain niiden välistä. Mielestäni kummitytön sydän on malliltaan ehkä paras tähän mennessä. Ei liian laiha, eikä pullukka :)
Asiasta kukkaruukkuun... tai siis ulkokukkasiin. Muutaman Callunan laitoin jo pihalle ihmettelemään aamupakkasia. Muratit jätin vielä ruukkuihin, mutta kohta nekin täytynee vaihtaa talvisempiin, koska tuskin tykkäävät aamuisista huurteista.
Nyt on työpäivä takana, siivous ainakin osittain tehty, vatsa täynnä herkullista pastaa ja blogiteksti kirjoitettu. Vielä pieni käsitreeni ja sitten maanantai alkaa olla valmis :)
Lämpenevää loppuviikkoa odotellessa!
Toinen sydän meni lahjaksi kummitytölle:
Ja toinen pääsi riippumaan vessaan aiemman sydämen tilalle:
En tiedä onko tarkoituksenmukaista laittaa vessan sisäpuolelle wc-tekstiä... Yleensä wc-kyltti kiinnitetään oven ulkopuolelle osoittamaan kyseisen huoneen sijaintia. Mutta tässä huushollissa asuu mies, joka välillä unohtuu tuohon huoneeseen lukemaan Aku Ankkaa suht pitkäksikin aikaa... Ehkäpä tuo teksti auttaa häntä muistamaan huoneen pääasiallisen tarkoituksen :)
Täydellisen pehmosydänmallin työstäminen on vielä käynnissä. Ensimmäiset tein ihan vapaalla kädellä, tuo wc-sydän on tehty suoraan Tildan mallin avulla ja kummitytön sydän on jotain niiden välistä. Mielestäni kummitytön sydän on malliltaan ehkä paras tähän mennessä. Ei liian laiha, eikä pullukka :)
Asiasta kukkaruukkuun... tai siis ulkokukkasiin. Muutaman Callunan laitoin jo pihalle ihmettelemään aamupakkasia. Muratit jätin vielä ruukkuihin, mutta kohta nekin täytynee vaihtaa talvisempiin, koska tuskin tykkäävät aamuisista huurteista.
Nyt on työpäivä takana, siivous ainakin osittain tehty, vatsa täynnä herkullista pastaa ja blogiteksti kirjoitettu. Vielä pieni käsitreeni ja sitten maanantai alkaa olla valmis :)
Lämpenevää loppuviikkoa odotellessa!
perjantai 18. lokakuuta 2013
Tekstejä sinne sun tänne
Perjantai-ilta kotosalla. Leffaa piti katsella... tai katselinkin kunnes totesin sen olevan turhan raaka. Blogin kirjoittamisesta menettää yöunet paljon pienemmällä todennäköisyydellä :)
Mainitsin jo aiemmin, että kuluneella viikolla tuli siirreltyä tekstiä Art Mediumilla muuallekin kuin edellisessä tekstissä esiteltyihin tuikkukippoihin.
Jääkaapin ovea ei ole tarkoitus täyttää magneeteilla, kuten joskus aikoinaan, mutta varastosta löytyi iso laatikollinen erilaisia oksista sahattuja ja täydellisesti jääkaappimagneeteiksi sopivia kiekkoja, joten ainakin yksi oli pakko kokeilla tällä uudella tekniikalla:
Olkoon tuo kiekko nyt ainakin jonkun aikaa ovessa muistuttamassa siitä, että jokaisesta hetkestä tulisi nauttia ja ettei elämästä kannata tehdä turhan monimutkaista... Tuon muistaminen on monesti helpommin sanottu kuin tehty, mutta ehkäpä sen oppii muistamaan, kun sen muutaman kerran päivässä lukee :)
Varastosta löytyneet puukiekot, kuten myös monenlaiset pienet vanerilevyt ovat peräisin siltä aikakaudelta, jolloin tein paljon kaikenlaisia wc-kylttejä, saunakylttejä, pikkutauluja ym. Tuosta aikakaudesta on aikaa jo 10-15v :) Kiitos nyt vielä jälkikäteenkin Iskälle, joka silloin auttoi sahailuhommissa!
Tämäkin vanerilevy on peräisin samasta laatikosta:
Ja sitten vielä yksi säilyketölkki, joka odotteli maalattuna kaapissa jotakin sopivaa tekstiä kylkeensä:
Siinäpä kaikki tällä erää. Toivottavasti huomenna on nätti päivä, jotta pääsisin viikon urheilutauon jälkeen vähän haukkaamaan happea ulos nyt kun flunssa tuntuu jo helpottavan :)
Syksyistä viikonloppua kaikille!
torstai 19. syyskuuta 2013
Tervetuloa
No niin, tästä se sitten alkaa. Ihan ensimmäinen ikioma blogini :)
Kerrankin tuumasta toimeen nopeasti.
Viime aikoina on tullut pyörittyä aika paljon erilaisissa blogeissa, lähinnä sisustukseen, askarteluun ja tuunailuun painottuvissa. Olen ihastellut ihmisten viitseliäisyyttä kirjoitella ja lisäillä aivan ihania kuvia. Samalla olen miettinyt, että mistä ihmeestä ihmiset repivät aikaa sellaiseen touhuun... Pohdittuani asiaa, tulin siihen tulokseen, ettei se voi olla kovin työlästä, koska niin moni sitä nykyään ehtii tekemään kaiken muun kiireen keskellä. Ja eilen illalla sitten yksin kotona ollessani päätin selvittää asian kokemuksen kautta ja jo tänään tässä nyt sitten kirjoittelen. Saas nähdä mitä isäntä sanoo tästä ajatuksesta, kun palaa huomenna työreissulta. No, ainakin tämä on edullisempaa puuhaa kuin esim. shoppailu, jota harrastin edellisen työreissun aikana :)
Syy viimeaikaiseen askarteluideoiden ym. etsimiseen blogeista on ollut lähes jokasyksyinen tarve tehdä käsillä jotain konkreettista. Kun istuu päivät töissä pyöritellen numeroita, koodeja ja kaavoja, niin vastapainoksi on silloin tällöin kiva tehdä iltaisin jotain aivan muuta. Yleensä tuo "jotain aivan muuta" on urheilua, mutta kesän jälkeen syksyisinä iltoina on mukava viettää aikaa kotona. Kynttilä palamaan ja pöydän ääreen näpertämään jotain pientä.
Viime syksynä käytiin ystäväni kanssa Helsingissä ja eksyttiin askarteluliikkeeseen, josta mukaan tarttui vintage-tyylisiä servettejä ja kynttilälakkaa. Se syksy kuluikin sitten kynttilöitä tuunatessa. Lähes kaikki kynttilät tuli vietyä tuliaisina ystäville ja tuttaville. Onkohan ne kaikki jo poltettu... voisi tehdä uusia tilalle :)
Tässä yksi kotiin jäänyt, nuottiservetillä päällystetty kynttilä. Se oli suunniteltu flyygelin viereen olohuoneeseen, mutta päätyi kuitenkin eteisen lyhtyyn.
Tämä syksy puolestaan alkoi pehmosydänten parissa. Valkoinen pellavakangas, pitsi ja tekstin siirto Art Mediumilla houkuttelivat. Ja tällainen syntyi ensikokeiluna:
Eipä siitä mikään suuri mestariteos tullut, mutta sängyn päätyyn kelpuutin sen killumaan. Seuraavalla kerralla täytynee käyttää kunnon vanua tyynyn sisälmyksen sijaan. Jospa tulisi vähän ryhdikkäämpi ja tasaisempi. Tuo tekstin ja kuvien siirtely on täysin uutta minulle, sitä täytynee treenata lisää. Työkaverikin kiikutti jo töihin mukanaan kukkaruukkunsa, johon ilmoitti haluavansa jonkun kivan tekstin :)
Seuraavassa kirjoituksessa siis todennäköisesti lisää kokemuksia tuosta samaisesta tekniikasta.
Mukavaa syksyn alkua kaikille!
Kerrankin tuumasta toimeen nopeasti.
Viime aikoina on tullut pyörittyä aika paljon erilaisissa blogeissa, lähinnä sisustukseen, askarteluun ja tuunailuun painottuvissa. Olen ihastellut ihmisten viitseliäisyyttä kirjoitella ja lisäillä aivan ihania kuvia. Samalla olen miettinyt, että mistä ihmeestä ihmiset repivät aikaa sellaiseen touhuun... Pohdittuani asiaa, tulin siihen tulokseen, ettei se voi olla kovin työlästä, koska niin moni sitä nykyään ehtii tekemään kaiken muun kiireen keskellä. Ja eilen illalla sitten yksin kotona ollessani päätin selvittää asian kokemuksen kautta ja jo tänään tässä nyt sitten kirjoittelen. Saas nähdä mitä isäntä sanoo tästä ajatuksesta, kun palaa huomenna työreissulta. No, ainakin tämä on edullisempaa puuhaa kuin esim. shoppailu, jota harrastin edellisen työreissun aikana :)
Syy viimeaikaiseen askarteluideoiden ym. etsimiseen blogeista on ollut lähes jokasyksyinen tarve tehdä käsillä jotain konkreettista. Kun istuu päivät töissä pyöritellen numeroita, koodeja ja kaavoja, niin vastapainoksi on silloin tällöin kiva tehdä iltaisin jotain aivan muuta. Yleensä tuo "jotain aivan muuta" on urheilua, mutta kesän jälkeen syksyisinä iltoina on mukava viettää aikaa kotona. Kynttilä palamaan ja pöydän ääreen näpertämään jotain pientä.
Viime syksynä käytiin ystäväni kanssa Helsingissä ja eksyttiin askarteluliikkeeseen, josta mukaan tarttui vintage-tyylisiä servettejä ja kynttilälakkaa. Se syksy kuluikin sitten kynttilöitä tuunatessa. Lähes kaikki kynttilät tuli vietyä tuliaisina ystäville ja tuttaville. Onkohan ne kaikki jo poltettu... voisi tehdä uusia tilalle :)
Tässä yksi kotiin jäänyt, nuottiservetillä päällystetty kynttilä. Se oli suunniteltu flyygelin viereen olohuoneeseen, mutta päätyi kuitenkin eteisen lyhtyyn.
Tämä syksy puolestaan alkoi pehmosydänten parissa. Valkoinen pellavakangas, pitsi ja tekstin siirto Art Mediumilla houkuttelivat. Ja tällainen syntyi ensikokeiluna:
Eipä siitä mikään suuri mestariteos tullut, mutta sängyn päätyyn kelpuutin sen killumaan. Seuraavalla kerralla täytynee käyttää kunnon vanua tyynyn sisälmyksen sijaan. Jospa tulisi vähän ryhdikkäämpi ja tasaisempi. Tuo tekstin ja kuvien siirtely on täysin uutta minulle, sitä täytynee treenata lisää. Työkaverikin kiikutti jo töihin mukanaan kukkaruukkunsa, johon ilmoitti haluavansa jonkun kivan tekstin :)
Seuraavassa kirjoituksessa siis todennäköisesti lisää kokemuksia tuosta samaisesta tekniikasta.
Mukavaa syksyn alkua kaikille!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
