Näytetään tekstit, joissa on tunniste Kynttilä. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Kynttilä. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 13. lokakuuta 2013

Kynttilätunnelmaa

Sunnuntai alkoi sormet syyhyten... jotain teki mieli tuunailla. Pyörittelin kädessäni viime viikolla Tiimarin alennusmyynnistä kotiin kiikuttamiani kynttilöitä ja sommittelin niihin vanhoja servettejä. Mutta totesin, että servettien kuvat olivat liian suuria suurimpaan osaan kynttilöistä ja niinpä päädyin asettelemaan kynttilät vadille ilman tuunausta. Ja kynttilöiden viereen vadille.... mitäpä muutakaan kuin valkoiseksi maalattuja käpyjä, taas. Ne ovat todella monikäyttöisiä, sopivat mihin vaan :)



Kynttilät tuovat ihanasti tunnelmaa syksyisiin päiviin ja iltoihin. Niitä ei voi koskaan olla liikaa. Ja kynttilöissä, kuten kaikessa muussakin tällä hetkellä, olen ihastunut valkoiseen. Koti kokee aina pienin väliajoin muutosta valkoisempaan suuntaan. Tosin lattia ja kiinteät kalusteet ovat tummaa puuta, niitä ei kai ole suotavaa ryhtyä maalailemaan :) Toisaalta tumma puu tuo mukavasti kontrastia valkoisen kanssa, joten ihan kaikkea ei edes kannata yrittää "valkoistaa".

Tekstinsiirtotyönä esiteltäköön tällä kertaa vaatimaton pieni pallero, jonka yhtenä iltana väsäsin makuuhuoneen ikkunankahvaan roikkumaan.


Palleron alla nököttää pieni orkidea, jota ei tarvitse juottaa eli se saattaa pysyä hengissä jopa minun hoidossa. Ja orkidean vieressä joskus joululahjaksi saadut ihanat valkoiset mariskoolin tyyppiset kipot. Luulenpa, että yksi blogin lukija tunnistaa käärineensä ne joskus joulupaperiin :)


Ulkona paistaa vielä aurinko, joten kipaisen antamaan maalattavana oleville tuunailutöille seuraavan maalikerroksen. Muuten, yllättävän monta kerrosta tarvitaan peittämään vihreää lasia... Esittelen tuotokset täällä sitten kun ne joskus valmistuvat :)


sunnuntai 6. lokakuuta 2013

Uusi peili

Sunnuntai-iltaa!

Tänään saatiin vihdoin porattua reikä seinään ja uusi kauan haaveilemani Askon Ornament-peili pääsi paikalleen ruokapöydän päätyyn. Näin ne haaveet toteutuvat :)


Peilin tilalla oli aiemmin rusehtavan sävyinen maisemataulu. Valkoinen peili muutti ruokakulmausta huomattavasti vaaleammaksi ja avarammaksi. Ja kun vielä samalla pöydän taakse kasattiin uusi valkoinen lipasto, niin nurkkauksesta tuli mukavan siisti. Aiemmin esim. tulostin ja stereot olivat näkösällä, mutta nyt ne pääsivät lipaston ovelliseen osaan katseilta piiloon.


Ikkunalaudalla palaa tuunattu kynttilä. Muutamia viimevuotisia vintage-servettejä on vielä jäljellä, joten lisää kynttilöitä täytyy vielä tehtailla :)



Aurinkoista alkavaa viikkoa!

torstai 19. syyskuuta 2013

Tervetuloa

No niin, tästä se sitten alkaa. Ihan ensimmäinen ikioma blogini :)

Kerrankin tuumasta toimeen nopeasti. 
Viime aikoina on tullut pyörittyä aika paljon erilaisissa blogeissa, lähinnä sisustukseen, askarteluun ja tuunailuun painottuvissa. Olen ihastellut ihmisten viitseliäisyyttä kirjoitella ja lisäillä aivan ihania kuvia. Samalla olen miettinyt, että mistä ihmeestä ihmiset repivät aikaa sellaiseen touhuun... Pohdittuani asiaa, tulin siihen tulokseen, ettei se voi olla kovin työlästä, koska niin moni sitä nykyään ehtii tekemään kaiken muun kiireen keskellä. Ja eilen illalla sitten yksin kotona ollessani päätin selvittää asian kokemuksen kautta ja jo tänään tässä nyt sitten kirjoittelen. Saas nähdä mitä isäntä sanoo tästä ajatuksesta, kun palaa huomenna työreissulta. No, ainakin tämä on edullisempaa puuhaa kuin esim. shoppailu, jota harrastin edellisen työreissun aikana :)

Syy viimeaikaiseen askarteluideoiden ym. etsimiseen blogeista on ollut lähes jokasyksyinen tarve tehdä käsillä jotain konkreettista. Kun istuu päivät töissä pyöritellen numeroita, koodeja ja kaavoja, niin vastapainoksi on silloin tällöin kiva tehdä iltaisin jotain aivan muuta. Yleensä tuo "jotain aivan muuta" on urheilua, mutta kesän jälkeen syksyisinä iltoina on mukava viettää aikaa kotona. Kynttilä palamaan ja pöydän ääreen näpertämään jotain pientä.

Viime syksynä käytiin ystäväni kanssa Helsingissä ja eksyttiin askarteluliikkeeseen, josta mukaan tarttui vintage-tyylisiä servettejä ja kynttilälakkaa. Se syksy kuluikin sitten kynttilöitä tuunatessa. Lähes kaikki kynttilät tuli vietyä tuliaisina ystäville ja tuttaville. Onkohan ne kaikki jo poltettu... voisi tehdä uusia tilalle :)

Tässä yksi kotiin jäänyt, nuottiservetillä päällystetty kynttilä. Se oli suunniteltu flyygelin viereen olohuoneeseen, mutta päätyi kuitenkin eteisen lyhtyyn.

     
Tämä syksy puolestaan alkoi pehmosydänten parissa. Valkoinen pellavakangas, pitsi ja tekstin siirto Art Mediumilla houkuttelivat. Ja tällainen syntyi ensikokeiluna:


Eipä siitä mikään suuri mestariteos tullut, mutta sängyn päätyyn kelpuutin sen killumaan. Seuraavalla kerralla täytynee käyttää kunnon vanua tyynyn sisälmyksen sijaan. Jospa tulisi vähän ryhdikkäämpi ja tasaisempi. Tuo tekstin ja kuvien siirtely on täysin uutta minulle, sitä täytynee treenata lisää. Työkaverikin kiikutti jo töihin mukanaan kukkaruukkunsa, johon ilmoitti haluavansa jonkun kivan tekstin :)

Seuraavassa kirjoituksessa siis todennäköisesti lisää kokemuksia tuosta samaisesta tekniikasta. 

Mukavaa syksyn alkua kaikille!