Hei vaan hei!
Keskiviikkoilta alkaa olla jo aika pitkällä ja pitäisi lähteä treenaamaan, mutta ensin pikainen postaus pienestä pussukasta, jonka sain vihdoin valmiiksi :)
Pussukan ompeleminen ei todellakaan vie kauan aikaa, mutta se lensi pari viikkoa sitten kaapin nurkkaan, kun tuli mitattua saumavarat vähän väärin ja purkaminen ei kiinnostanut heti :)
Kukkarokehys on Raision Myllyn Inspiraatiosta, vähän perinteistä kehystä koristeellisempi. Pussukan koon mittailin sellaiseksi, että sisään mahtuu pankkikorttien ym. lisäksi myös kännykkä. Kauppaan mennessä tulee monesti jätettyä kassi autoon ja napattua mukaan vain rahat, kortit, avaimet ja kännykkä. Nyt ne kaikki mahtuu kätevästi samaan pussukkaan.
Pari kuvaa valmistusvaiheesta:
Ja tässä valmis pussukka:
Netistä löytyvien ohjeiden mukaan kehykset pitäisi painaa kiinni pihdeillä, varovasti nahkaa välissä pitäen... mutta meiltä kun ei siihen tarkoitukseen sopivia pihtejä löytynyt, niin nakuttelin varasalla. Pikkasen kehys ehkä kärsi tuosta vasaroinnista, mutta ei haittaa minua :)
Kuvissa vilahti myös joku aika sitten kyhäämäni nuppineulatyyny. Jo tuunausinnostuksen alkuvaiheissa anoppi kiikutti pari lasipurkkia työstettäväksi. Niistä toinen muuntautui tuoksi neulatyynyksi. Tässä alkuperäinen versio:
Ja tässä tuunattu:
Mukavaa loppuiltaa! :)
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Pitsi. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Pitsi. Näytä kaikki tekstit
keskiviikko 13. marraskuuta 2013
keskiviikko 25. syyskuuta 2013
Säilyketölkkien uusiokäyttöä
Kovasti on jo kyselty seuraavaa tekstiä... Joten tässä tulee :)
Viimeksi lupaamani jatkojuttu tekstinsiirrosta saa vielä odottaa. Valkoiselle kankaalle on kyllä jo tekstiä taas siirtynyt, mutta viimeistelyt puuttuu, joten palataan niihin tuonnempana.
Sen sijaan valkoinen spray-maali on ollut kovassa käytössä viime päivinä, aina kun ulkona on ollut sopivan kuiva ilma.
Säilyketölkit ennen:
Työvaiheessa:
Ja valmiina:
Käpyjen säilytykseen en noita purkkeja kuitenkaan suunnitellut :) Kävyt on kerätty veljentytön kanssa muutama viikko sitten uimarannalta ja niistä olisi tarkoitus tehdä jotain joku päivä, en vielä tiedä mitä.
Yksi purkki löysi paikkansa tietokoneen vierestä ja se saa toimittaa kynäpurkin virkaa.
Ja loput pääsivät vessan kaappiin, jossa kuulemma on liikaa kaikenlaista pientä tavaraa...
Lasipurkki on peräisin kaupan juusto-osastolta, mutta fetan sijasta siinä tullee jatkossa olemaan vaikkapa pumpulia.
Alahyllyllä olevaan kahvikuppiin siirsin Art Mediumilla kuvan. Se oli lähinnä pikainen kokeiluyritys tekstin siirrosta kovalle pinnalle. Toisella yrityksellä onnistui suht hyvin, vaikkakin parempi lopputulos tulee mielestäni kankaalle.
Loota puolestaan on peräisin Kodin1:stä, jossa muuten on vielä huomenna -40% sisustustuotteista. Täytyykin kaivaa postista tullut alennuskuponki esiin ja käydä huomenna katsomassa, josko löytyisi jotain kivaa... tai siis jotain todella tarpeellista, jota ilman en tule toimeen :)
Viimeksi lupaamani jatkojuttu tekstinsiirrosta saa vielä odottaa. Valkoiselle kankaalle on kyllä jo tekstiä taas siirtynyt, mutta viimeistelyt puuttuu, joten palataan niihin tuonnempana.
Sen sijaan valkoinen spray-maali on ollut kovassa käytössä viime päivinä, aina kun ulkona on ollut sopivan kuiva ilma.
Säilyketölkit ennen:
Työvaiheessa:
Ja valmiina:
Käpyjen säilytykseen en noita purkkeja kuitenkaan suunnitellut :) Kävyt on kerätty veljentytön kanssa muutama viikko sitten uimarannalta ja niistä olisi tarkoitus tehdä jotain joku päivä, en vielä tiedä mitä.
Yksi purkki löysi paikkansa tietokoneen vierestä ja se saa toimittaa kynäpurkin virkaa.
Ja loput pääsivät vessan kaappiin, jossa kuulemma on liikaa kaikenlaista pientä tavaraa...
Eivät nuo purkit sitä tavaran määrää kylläkään vähennä, mutta ovatpahan ainakin jatkossa enemmän järjestyksessä :)
Alahyllyllä olevaan kahvikuppiin siirsin Art Mediumilla kuvan. Se oli lähinnä pikainen kokeiluyritys tekstin siirrosta kovalle pinnalle. Toisella yrityksellä onnistui suht hyvin, vaikkakin parempi lopputulos tulee mielestäni kankaalle.
Loota puolestaan on peräisin Kodin1:stä, jossa muuten on vielä huomenna -40% sisustustuotteista. Täytyykin kaivaa postista tullut alennuskuponki esiin ja käydä huomenna katsomassa, josko löytyisi jotain kivaa... tai siis jotain todella tarpeellista, jota ilman en tule toimeen :)
torstai 19. syyskuuta 2013
Tervetuloa
No niin, tästä se sitten alkaa. Ihan ensimmäinen ikioma blogini :)
Kerrankin tuumasta toimeen nopeasti.
Viime aikoina on tullut pyörittyä aika paljon erilaisissa blogeissa, lähinnä sisustukseen, askarteluun ja tuunailuun painottuvissa. Olen ihastellut ihmisten viitseliäisyyttä kirjoitella ja lisäillä aivan ihania kuvia. Samalla olen miettinyt, että mistä ihmeestä ihmiset repivät aikaa sellaiseen touhuun... Pohdittuani asiaa, tulin siihen tulokseen, ettei se voi olla kovin työlästä, koska niin moni sitä nykyään ehtii tekemään kaiken muun kiireen keskellä. Ja eilen illalla sitten yksin kotona ollessani päätin selvittää asian kokemuksen kautta ja jo tänään tässä nyt sitten kirjoittelen. Saas nähdä mitä isäntä sanoo tästä ajatuksesta, kun palaa huomenna työreissulta. No, ainakin tämä on edullisempaa puuhaa kuin esim. shoppailu, jota harrastin edellisen työreissun aikana :)
Syy viimeaikaiseen askarteluideoiden ym. etsimiseen blogeista on ollut lähes jokasyksyinen tarve tehdä käsillä jotain konkreettista. Kun istuu päivät töissä pyöritellen numeroita, koodeja ja kaavoja, niin vastapainoksi on silloin tällöin kiva tehdä iltaisin jotain aivan muuta. Yleensä tuo "jotain aivan muuta" on urheilua, mutta kesän jälkeen syksyisinä iltoina on mukava viettää aikaa kotona. Kynttilä palamaan ja pöydän ääreen näpertämään jotain pientä.
Viime syksynä käytiin ystäväni kanssa Helsingissä ja eksyttiin askarteluliikkeeseen, josta mukaan tarttui vintage-tyylisiä servettejä ja kynttilälakkaa. Se syksy kuluikin sitten kynttilöitä tuunatessa. Lähes kaikki kynttilät tuli vietyä tuliaisina ystäville ja tuttaville. Onkohan ne kaikki jo poltettu... voisi tehdä uusia tilalle :)
Tässä yksi kotiin jäänyt, nuottiservetillä päällystetty kynttilä. Se oli suunniteltu flyygelin viereen olohuoneeseen, mutta päätyi kuitenkin eteisen lyhtyyn.
Tämä syksy puolestaan alkoi pehmosydänten parissa. Valkoinen pellavakangas, pitsi ja tekstin siirto Art Mediumilla houkuttelivat. Ja tällainen syntyi ensikokeiluna:
Eipä siitä mikään suuri mestariteos tullut, mutta sängyn päätyyn kelpuutin sen killumaan. Seuraavalla kerralla täytynee käyttää kunnon vanua tyynyn sisälmyksen sijaan. Jospa tulisi vähän ryhdikkäämpi ja tasaisempi. Tuo tekstin ja kuvien siirtely on täysin uutta minulle, sitä täytynee treenata lisää. Työkaverikin kiikutti jo töihin mukanaan kukkaruukkunsa, johon ilmoitti haluavansa jonkun kivan tekstin :)
Seuraavassa kirjoituksessa siis todennäköisesti lisää kokemuksia tuosta samaisesta tekniikasta.
Mukavaa syksyn alkua kaikille!
Kerrankin tuumasta toimeen nopeasti.
Viime aikoina on tullut pyörittyä aika paljon erilaisissa blogeissa, lähinnä sisustukseen, askarteluun ja tuunailuun painottuvissa. Olen ihastellut ihmisten viitseliäisyyttä kirjoitella ja lisäillä aivan ihania kuvia. Samalla olen miettinyt, että mistä ihmeestä ihmiset repivät aikaa sellaiseen touhuun... Pohdittuani asiaa, tulin siihen tulokseen, ettei se voi olla kovin työlästä, koska niin moni sitä nykyään ehtii tekemään kaiken muun kiireen keskellä. Ja eilen illalla sitten yksin kotona ollessani päätin selvittää asian kokemuksen kautta ja jo tänään tässä nyt sitten kirjoittelen. Saas nähdä mitä isäntä sanoo tästä ajatuksesta, kun palaa huomenna työreissulta. No, ainakin tämä on edullisempaa puuhaa kuin esim. shoppailu, jota harrastin edellisen työreissun aikana :)
Syy viimeaikaiseen askarteluideoiden ym. etsimiseen blogeista on ollut lähes jokasyksyinen tarve tehdä käsillä jotain konkreettista. Kun istuu päivät töissä pyöritellen numeroita, koodeja ja kaavoja, niin vastapainoksi on silloin tällöin kiva tehdä iltaisin jotain aivan muuta. Yleensä tuo "jotain aivan muuta" on urheilua, mutta kesän jälkeen syksyisinä iltoina on mukava viettää aikaa kotona. Kynttilä palamaan ja pöydän ääreen näpertämään jotain pientä.
Viime syksynä käytiin ystäväni kanssa Helsingissä ja eksyttiin askarteluliikkeeseen, josta mukaan tarttui vintage-tyylisiä servettejä ja kynttilälakkaa. Se syksy kuluikin sitten kynttilöitä tuunatessa. Lähes kaikki kynttilät tuli vietyä tuliaisina ystäville ja tuttaville. Onkohan ne kaikki jo poltettu... voisi tehdä uusia tilalle :)
Tässä yksi kotiin jäänyt, nuottiservetillä päällystetty kynttilä. Se oli suunniteltu flyygelin viereen olohuoneeseen, mutta päätyi kuitenkin eteisen lyhtyyn.
Tämä syksy puolestaan alkoi pehmosydänten parissa. Valkoinen pellavakangas, pitsi ja tekstin siirto Art Mediumilla houkuttelivat. Ja tällainen syntyi ensikokeiluna:
Eipä siitä mikään suuri mestariteos tullut, mutta sängyn päätyyn kelpuutin sen killumaan. Seuraavalla kerralla täytynee käyttää kunnon vanua tyynyn sisälmyksen sijaan. Jospa tulisi vähän ryhdikkäämpi ja tasaisempi. Tuo tekstin ja kuvien siirtely on täysin uutta minulle, sitä täytynee treenata lisää. Työkaverikin kiikutti jo töihin mukanaan kukkaruukkunsa, johon ilmoitti haluavansa jonkun kivan tekstin :)
Seuraavassa kirjoituksessa siis todennäköisesti lisää kokemuksia tuosta samaisesta tekniikasta.
Mukavaa syksyn alkua kaikille!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)