Näytetään tekstit, joissa on tunniste Säilyketölkki. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Säilyketölkki. Näytä kaikki tekstit

perjantai 18. lokakuuta 2013

Tekstejä sinne sun tänne

Perjantai-ilta kotosalla. Leffaa piti katsella... tai katselinkin kunnes totesin sen olevan turhan raaka. Blogin kirjoittamisesta menettää yöunet paljon pienemmällä todennäköisyydellä :)

Mainitsin jo aiemmin, että kuluneella viikolla tuli siirreltyä tekstiä Art Mediumilla muuallekin kuin edellisessä tekstissä esiteltyihin tuikkukippoihin. 

Jääkaapin ovea ei ole tarkoitus täyttää magneeteilla, kuten joskus aikoinaan, mutta varastosta löytyi iso laatikollinen erilaisia oksista sahattuja ja täydellisesti jääkaappimagneeteiksi sopivia kiekkoja, joten ainakin yksi oli pakko kokeilla tällä uudella tekniikalla:

Olkoon tuo kiekko nyt ainakin jonkun aikaa ovessa muistuttamassa siitä, että jokaisesta hetkestä tulisi nauttia ja ettei elämästä kannata tehdä turhan monimutkaista... Tuon muistaminen on monesti helpommin sanottu kuin tehty, mutta ehkäpä sen oppii muistamaan, kun sen muutaman kerran päivässä lukee :)

Varastosta löytyneet puukiekot, kuten myös monenlaiset pienet vanerilevyt ovat peräisin siltä aikakaudelta, jolloin tein paljon kaikenlaisia wc-kylttejä, saunakylttejä, pikkutauluja ym. Tuosta aikakaudesta on aikaa jo 10-15v :) Kiitos nyt vielä jälkikäteenkin Iskälle, joka silloin auttoi sahailuhommissa!
Tämäkin vanerilevy on peräisin samasta laatikosta:



Ja sitten vielä yksi säilyketölkki, joka odotteli maalattuna kaapissa jotakin sopivaa tekstiä kylkeensä:



Siinäpä kaikki tällä erää. Toivottavasti huomenna on nätti päivä, jotta pääsisin viikon urheilutauon jälkeen vähän haukkaamaan happea ulos nyt kun flunssa tuntuu jo helpottavan :)


Syksyistä viikonloppua kaikille!


keskiviikko 25. syyskuuta 2013

Säilyketölkkien uusiokäyttöä

Kovasti on jo kyselty seuraavaa tekstiä... Joten tässä tulee :)

Viimeksi lupaamani jatkojuttu tekstinsiirrosta saa vielä odottaa. Valkoiselle kankaalle on kyllä jo tekstiä taas siirtynyt, mutta viimeistelyt puuttuu, joten palataan niihin tuonnempana.
Sen sijaan valkoinen spray-maali on ollut kovassa käytössä viime päivinä, aina kun ulkona on ollut sopivan kuiva ilma. 

Säilyketölkit  ennen:



Työvaiheessa: 


Ja valmiina:







Käpyjen säilytykseen en noita purkkeja kuitenkaan suunnitellut :) Kävyt on kerätty veljentytön kanssa muutama viikko sitten uimarannalta ja niistä olisi tarkoitus tehdä jotain joku päivä, en vielä tiedä mitä.

Yksi purkki löysi paikkansa tietokoneen vierestä ja se saa toimittaa kynäpurkin virkaa.



Ja loput pääsivät vessan kaappiin, jossa kuulemma on liikaa kaikenlaista pientä tavaraa...






Eivät nuo purkit sitä tavaran määrää kylläkään vähennä, mutta ovatpahan ainakin jatkossa enemmän järjestyksessä :)


Lasipurkki on peräisin kaupan juusto-osastolta, mutta fetan sijasta siinä tullee jatkossa olemaan vaikkapa pumpulia.
Alahyllyllä olevaan kahvikuppiin siirsin Art Mediumilla kuvan. Se oli lähinnä pikainen kokeiluyritys tekstin siirrosta kovalle pinnalle. Toisella yrityksellä onnistui suht hyvin, vaikkakin parempi lopputulos tulee mielestäni kankaalle.

Loota puolestaan on peräisin Kodin1:stä, jossa muuten on vielä huomenna -40% sisustustuotteista. Täytyykin kaivaa postista tullut alennuskuponki esiin ja käydä huomenna katsomassa, josko löytyisi jotain kivaa... tai siis jotain todella tarpeellista, jota ilman en tule toimeen :)